dilluns, 2 d’abril del 2012

Coneix els personatges (IV): Dio-nè || Conoce los personajes (IV): Dio-né


[CAT]
Na Dio-nè és la mare d'en Ro-sè; és una dona que té les coses ben clares. Sap que podrà dominar en Gilliam sense gaires problemes i actuarà magistralment com a mestressa de cerimònies. Durant les festes del Mitra-gulaki demostrarà les seves habilitats i les seves dots d'interpretació dramàtica. Na Dio-nè és un encant natural de Spuo-tò, natural de Ka-kè, una dona de cap a peus, dolça i salada al mateix temps, alhora carinyosa i dura, lliure i ferma quan cal.

El petit necessita moltes més coses que alimentació i vestit. Na Dio-nè li haurà de donar explicacions, afecte i nocions d'estratègia i simbolisme. Pobret, en Ro-sè només vol felicitat per tothom i la mare li haurà d'explicar que a voltes les coses són més complexes del que sembla, que s'han de posar llacets aquí i allà per portar la felicitat arreu.

[CAS]
Dio-né es la madre de Ro-sé; esta mujer tiene las cosas bien claras. Sabe que podrá dominar a Gilliam sin muchos problemas y actuará magistralmente como maestra de ceremonias. Durante las fiestas del Mitra-gulaki demostrará sus habilidades y sus dotes de interpretación dramática. Dio-né es un encanto natural de Spuo-tó, natural de Ka-ké, una mujer de pies a cabeza, dulce y salada al mismo tiempo, tan cariñosa como dura, libre y fierme cuando es necesario.

El pequeño necesita muchas más cosas que alimentación y vestido. Dio-né le tendrá que dar explicaciones, afecto y nociones de estrategia y simbolismo. Pobre, Ro-sé sólo quiere la felicidad para todo el mundo y la madre deberá explicarle que en ocasiones las cosas son más complejas de lo que parece, que hay que poner lazos aquí y allá para llevar la felicidad a todos los rincones.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada